Blog Layout

8 redenen om te starten met je zakelijk Facebook account

Richard Aartse
mrt. 26, 2021

Deze blog geeft antwoord op de vraag:

Wat heb ik als ondernemer, organisatie aan een zakelijk facebook account? 

Klanten stellen ons regelmatig de vraag: “Een zakelijk Facebook account moet dat?”

Ons antwoord is standaard: “Nee! Je moet helemaal niets!”

Maar afhankelijk van je onderneming en je doelgroepen kan het wel een Must zijn.  

 

Het antwoord op deze vraag krijg je door het stellen van de volgende 3 vragen:

1 = Wat voor soort bedrijf / onderneming heb je? Wat is jouw aanbod?

2 = Wie is, zijn jouw doelgroepen? Leeftijd? M/V?

3 = Op welke social media kanalen zitten jouw doelgroepen?

 

Tip! Download hier ons Social Media doelgroepen rapport 2021

 

Uit de praktijk blijkt dat voor zo’n 75% van onze klanten een Zakelijk Facebook account zeer zeker relevant en heel interessant is.

 

Twijfel je? Vraag het ons en je weet het binnen 5 minuten. Sterker nog als blijkt dat Facebook nou niet direct het meest effectieve kanaal is om jouw doelgroepen te bereiken, vertellen wij je direct op welk social media kanaal ze wel zitten.

Waarom we dat doen? Gewoon omdat het kan! Voor ons namelijk een kleine moeite.

 

Goed,  laten we er voor het gemak even van uit gaan dat jij met jouw bedrijf tot die 75% hoort waar een zakelijk Facebook account interessant voor is. Maar misschien ben je nog niet overtuigd. Daarom geven wij je keurig een overzicht van de voordelen. En omdat we toch lekker bezig zijn geven we je ook gelijk wat beginners tips bij. 

 

8 redenen om te starten met een zakelijk facebook account

 

Reden nr 1 = Op je zakelijke pagina kan je heel veel informatie kwijt over je bedrijf. Oftewel mensen vinden hier alle info over je bedrijf, je producten, diensten,  acties, locatie, contact gegevens etc. Je  account is dan ook een extra verlengstuk van je winkel, website. Een extra mogelijkheid en  uitstekende manier waar je je bedrijf snel, makkelijk en gratis kan promoten! En heb je een mooie tijdelijke actie dan zet je die er in een paar minuten op.

 

Reden nr 2 = Op je zakelijke facebook pagina kan en mag je een onbeperkt aantal volgers hebben, terwijl dat op je privé pagina beperkt is.

 

Reden nr 3 = Je account biedt de mogelijkheid dat mensen, klanten je gaan volgen, like, berichten delen. En op deze manier gaan zij “reclame” maken, je promoten binnen hun netwerken. Oftewel een uitstekende digitale manier van de betere “mond tot mond” reclame. Gratis en voor niks.

 

Reden nr 4 =  Het is mogelijk om alvast vooruit te werken qua posts, berichten op je account. Die kan je alvast klaar zetten en inplannen wanneer ze getoond mogen worden. Met veel van onze klanten werken wij dan ook met zogenaamde “social media content kalenders”. Zo bedenken we samen van te voren, wat, waar en wanneer we welke berichten, acties online willen gaan zetten. Vervolgens maken we deze, zetten ze klaar en plannen ze in. De rest gaat dan vanzelf. Geen omkijken maar aan. Hoe lekker is dat?

 

Reden nr 5 =  Vanuit je zakelijk account krijg je de mogelijkheid om op Facebook te gaan adverteren. En dat kan heel interessant en lucratief zijn aangezien Facebook hiervoor een bijzonder uitgebreide advertentie systeem heeft met een enorme hoeveel kennis en informatie van en over jouw doelgroepen. Facebook helpt je dus heel effectief om jouw boodschap bij exact de juiste targetgroepen onder de aandacht te brengen.

 

Reden nr 6 =  Zodra jouw zakelijke facebook pagina meer dan 30 volgers heeft, krijg je toegang en informatie over de statistieken van je pagina. Zo kan je o.a. zien hoeveel mensen er op je pagina en wie dat zijn met informatie over leeftijd, geslacht, regio, land. Wanneer ze de pagina bezoeken, welke berichten het goed ‘doen’, het bereik (hoeveel mensen je bericht hebben gezien), de betrokkenheid en nog veel meer. Informatie die je kan helpen om meer nieuwe klanten te krijgen.

 

Reden nr 7 = Facebook geeft suggesties van andere soortgelijke facebook accounts als mensen een pagina “liken”. Zo kan het gebeuren dat Facebook jouw pagina aanbeveelt aan mensen omdat jouw pagina misschien ook interessant is voor hem of haar. Zo word je door Facebook gepromoot. Best prettig toch?

 

Reden nr 8 = Je hoeft het niet allemaal zelf en alleen te doen.

Het prettige van een zakelijk facebook account is dat je deze pagina met meerdere kan en mag beheren. Oftewel je kan andere aanwijzen, toevoegen die je gaan helpen met het onderhoud, de informatie die er staat en regelmatig de promo posts verzorgen. Wij doen dat ook voor een aantal klanten. Net zo makkelijk. Jij, als eigenaar en beheerder kan via je account zelf bepalen wie welke “rol” krijgt. Bijvoorbeeld de rol als beheerder, redacteur, moderator, adverteerder, analist. Ideaal om zo verschillende taken uit te besteden. 


1x per maand organiseren wij een praktische workshop voor ondernemers, marketing & communicatie medewerkers waarbij wij je stap voor stap helpen met het aanmaken, inrichten en optimaliseren van je zakelijke social media accounts.

Interesse? Neem even contact met ons op en we vertellen je er graag meer over en... of er deze maand nog plek voor je is.

 

Nog een paar van de veel meer kansen en mogelijkheden;

  • Je kan via je account online marktonderzoek doen.

 

  • Je kan via dit account verwijzingen maken naar je website, je blogs, of je andere sociale platformen.

 

  • Je kunt aankondigingen doen van je nieuwe producten, evenementen, acties en je fans, klanten ervoor uitnodigingen.

 

Heb je al een zakelijk Facebook account? En wil je de kansen die dit account je biedt optimaal benutten?

Download dan hier onze 8 Facebook optimalisatie tips.


Heb je nog vragen? Wil je even vrijblijvend met 1 van onze experts sparren of ons gewoon even uittesten?

Wij zien, horen, lezen het graag.  

 

Workshop: "Social Media accounts voor ondernemers, organisaties in 1 dag" 

Wij organiseren 1x per maand, in samenwerking met BCMA, in het midden van het land praktische workshops:


Binnen 1 dag leer je in een kleine selecte groep van onze experts alle ins- outs, tips, tricks. Wij helpen je stap voor stap met het aanmaken en inrichten van je account. Zodat je 1 ding zeker weet: Je gaat naar huis met een volledig, goed en geoptimaliseerd zakelijke Facebook account.

 

Check hieronder onze workshop agenda en meld je direct aan.


Wees wel op tijd want i.v.m. de kwaliteit, effectiviteit en de corona regels werken wij met kleine selecte workshop groepen.

(minimaal 3 personen en maximaal 7. Inclusief praktische werkboek en lunch)


Check Workshop agenda
Meld je aan voor slimme Marketing tips & tricks

Onze passie

 =

jouw succes!

Share by: